Fit Brownie


Będąc na diecie często mamy ochotę na coś słodkiego. 
Staramy się zastąpić ją ryżem czy owsianką na słodko, ale są chwile kiedy pragniemy po prostu ciasto, co wtedy ? Jest na to sposób ! Mega proste, ciasto czekoladowe. Potrzebujemy na nie jednie godzinę - 20 min pracy + 45 min pieczenia, po której mamy naszą słodycz.
Pierwszy raz zdecydowałam się na użycie fasoli, 
bałam się, że jej smak przebije (w innej formie jej nie zjem),  kakao totalnie zabiło jej smak, więc jeśli nie jesteś fanem fasoli, przepis też jest dla Ciebie. 


Co potrzebujemy ? 
puszka fasoli czerwonej (ok.200g) 
dojrzały banan (ok.150g)
2 jajka
2 łyżki kakao (20g)
50g gorzkiej czekolady (ja użyłam 70%) 
20g żurawiny (możesz zastąpić daktylami/morelami)
łyżeczka sody oczyszczonej
jeśli wolisz słodkie (dodaj 2 łyżki miodu/ łyżeczkę stewi)

Krok po kroku : 
Piekarnik nastawiamy na 180 st., 
fasole płuczemy i zostawiamy na chwile na sitku aby pozbyć się nadmiaru wody, 
w między czasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej. 
Fasolę, żurawinę, banana wrzucamy do blendera i rozdrabniamy na jednolitą masę, dodajemy jajka, kakao, sodę oczyszczoną i rozpuszczoną czekoladę, całość znowu blendujemy. 

Masę przekładamy do foremki i pieczemy ok 45 min w piekarniku.

Najlepiej smakuje podane z owocami :)


całe ciasto to ok. 560 g zawiera 911 kcal
B 36 | T 37 | W 99

You Might Also Like

4 komentarze

  1. słyszałam o czekoladowych wypiekach z fasoli muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://sialabala.blogspot.com/

    PS: Za każdą obserwację oraz komentarz się odwdzięczam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda , muszę wypróbować 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Brak mąki w przepisie bardzo mnie zachęca do upieczenia:)

    OdpowiedzUsuń

Cenie sobie konstruktywną krytykę, jak i miłe uwagi
Każdy komentarz mile widziany.

Flickr Images